Mi köze a víznek a gyerek bizonyítványához?

Kategória: Egészség | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A gyerek (iskolai) teljesítménye sok dologtól függ: a szorgalmától, a tehetségtől, a türelemtől, a beállítottságtól… és a víztől. Konkrétabban attól, hogy mennyi vizet iszik egy nap. Ha mostanában úgy látod, nem teljesít olyan jól a gyermeked az iskolában, és gyakran veszed észre, hogy nem tud koncentrálni, vagy máshol jár, elképzelhető, hogy a dehidratáltság áll a dolog hátterében. Mit jelent ez pontosan és hogy tudsz ellene tenni? Megmutatjuk!

A víz színtelen, szagtalan, íztelen, mégis elképesztő, mekkora szükség van rá. Számos hír szól arról, mennyire fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vigyünk be a szervezetbe, mégis hajlamosak vagyunk teljesen megfeledkezni róla. Pedig a vízfogyasztás ez nem csupán az emberi test megfelelő működéséhez szükséges – az elme számára is nélkülözhetetlen!

Tudtad? Egy 4-8 év közötti gyermek számára a javasolt napi folyadékbevitel körülbelül 1,5 liter. Ez azt jelenti, hogy a nap folyamán ennyi folyadékot kell bevinnie a szervezetébe. Méghozzá lehetőleg tiszta víz, és nem cukros üdítők formájában. A  hidratáltság ugyanis fontos szerepet játszik szellemi teljesítőképesség szempontjából is.

Mi köze a víznek a gyerek bizonyítványához?

3 dolog, amiben segíthet a megfelelő folyadékfogyasztás a gyermekednek

1. A víz csökkenti az indokolatlan stresszt

Mivel az emberi az csaknem 80%-a víz, ha a gyermek nem visz be elég folyadékot a szervezetébe, akkor stresszérzet alakul ki benne, amely hatással lesz a mindennapjaira. Köztük a tanulásra vagy az iskolában való odafigyelésre is. Ha megtanítod, hogy rendszeresen igyon, ne várja meg, míg szomjas lesz, ez az érzés nem alakul ki, és máris nő a szellemi teljesítőképessége.

2. A vízfogyasztás csökkenti a fáradékonyságot, feltölti az energiakészleteket

Ha a gyermek gyakran panaszkodik fáradtságra, és még a játékhoz sincs kedve, akkor elképzelhető, hogy a dehidratáltság áll a dolog hátterében. Erre az „orvosságot” akár te is kipróbálhatod: amikor napközben erőt vesz rajtad a fáradtság, igyál egy nagy pohár vizet és rögtön más színben látod majd a világot. A gyermeked is jobban be tud kapcsolódni az iskolai foglalkozásokba, ha friss, és nem húzza vissza a szomjúság.

3. A megfelelő hidratáció segíti a koncentrációt

Mivel nem csak a testünk, hanem az agyunk nagy része is víz, nem csoda, hogy koncentrációs problémákhoz vezethet, ha a gyermek nem iszik elég folyadékot. Ha úgy látod, hogy gyakran elkalandozik, érdemes rákérdezni, mennyit ivott aznap.

 

„De az én gyerekem nem akar inni!“

Tudjuk, hogy nem egyszerű feladat, de érdemes különböző praktikákat bevetni annak érdekében, hogy eleget igyon a gyermek. Ha veszel egy mókás kulacsot vagy beszerzel egy BPA mentes palackot, abból biztosan szívesen iszik majd, ráadásul otthon le tudod ellenőrizni, mennyi fogyott belőle.

Azt mondja, hogy nem szereti a vizet és inkább üdítőt kérne? Erre is van megoldás:

  • A víztisztító segítségével szűrt csapvíz sokkal finomabb, érdemes ezzel próbálkozni nála.
  • Ha nagyon nem megy, mehet bele egy kis citrom vagy menta ízesítés gyanánt, és máris könnyebben csúszik az ital.

A megfelelő vízfogyasztás elsősorban megszokás kérdése: ugyanúgy kialakítható, mint a fogmosás, vagy a rendszeres zuhanyzás. Ha egyszer megszokja, hogy napjában többször iszik, később az ízesítetlen vizet is szívesebben fogyasztja majd.

Ha eddig a dehidratáltság miatt csökkent a gyermeked szellemi teljesítőképessége, a javulás jelei már 2-3 nap után jelentkezni fognak. Kevésbé lesz fáradékony, és a feszültségcsökkenést is látod majd rajta.

META

A gyermeked már nem teljesít olyan jól a gyermeked az iskolában, és gyakran veszed észre, hogy nem tud koncentrálni vagy máshol jár? Elképzelhető, hogy a dehidratáltság áll a dolog hátterében. Mit jelent ez pontosan és hogy tudsz ellene tenni? Megmutatjuk

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : egészséges gyermek, vízfogyasztás előnyei, vízfogyasztás, egészség

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Sebők Attila

Sebők Atilla vagyok, 2007 óta segítek ügyfeleimnek abban, hogy egészségesebb, kényelmesebb életet éljenek a megfelelő vízkezelő rendszerek használatával. Azon dolgozom, hogy egyre többen fedezzék fel a víz fontosságát és az egészségre gyakorolt erőteljes hatását. Olyan módszekről és eszközökről írok, amelyek szolgálatunkba állítják a víz természetes erejét.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 

 

3+1 ÉRV AZ ÁSVÁNYVÍZ-IVÓK SZÁMÁRA, AMIÉRT ÉRDEMES VÍZTISZTÍTÓ BERENDEZÉSRE VÁLTANI

HOGYAN VÁLASSZON VÍZTISZTÍTÓT?

vizetiszom.hu - A háztartási vízszűrés szakértője



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.